Podle §6 odst. 2 Vyhlášky č. 259/2012Sb., o podrobnostech výkonu spisové služby je možné převádět dokumenty v listinné podobě autorizovanou konverzí do elektronické podoby a listinné originály zničit.
Pokud veřejnoprávní původce vykonává spisovou službu v elektronické podobě v eSSL, zpravidla převede doručený dokument v analogové podobě autorizovanou konverzí dokumentů nebo jiným způsobem převedení podle § 69a zákona do dokumentu v digitální podobě. Veřejnoprávní původce může doručený dokument, který byl takto převeden, zničit bez výběru archiválií.
Je možné při přijetí listinných faktur, po jejich zaevidování a provedení autorizované konverze do elektronické podoby a po uplynutí např. jednoho účetního roku (namísto 10 let), tyto listinné originály faktur skartovat bez skartačního řízení, nebo je jejich obsah spojen s výkonem jiných práv a povinností, pro jejichž uplatnění stanoví jiný právní předpis (například zákon o účetnictví) dobu delšího uchování? V takovém případě, bychom listinné originály faktur museli uchovat po dobu stanovenou těmito právními předpisy (faktury zpravidla 10 let, dokladů spojené s dlouhodobým majetkem 30 let)?