Ministerstvo práce a sociálních věcí je jedním z předních ministerstev ve využívání umělé inteligence. Zatímco ostatní úřady se AI vyhýbají nebo si k ní jen pomalu hledají cestu, MPSV se snaží být průkopníkem v oblasti veřejné správy. Umělá inteligence na ministerstvu pomáhá zrychlovat služby pro občany a zpřístupňovat je více lidem. Navíc pracovníkům umožňuje využívat čas efektivněji.
- Úřad práce zavedl voicebota Evu, který v call centru obsluhuje okolo 20 hovorů denně
- AI pomáhá ověřovat nahrané dokumenty, což šetří čas pro zpracování žádosti o dávky
- zaměstnanci MPSV mají možnost využívat Copilot pro tvorbu textů, a přípravu podkladů
- chatbot pro úředníky ČSSZ pomáhá s orientací v předpisech a metodikách
Plánuje se také využití AI pro posudkové lékaře, zde ale jen pro shrnutí lékařských zpráv, finální rozhodnutí je pořád pevně v lidských rukou.
 
					