Postup digitalizace veřejné správy na MPSV

Ministerstvo práce a sociálních věcí je jedním z předních ministerstev ve využívání umělé inteligence. Zatímco ostatní úřady se AI vyhýbají nebo si k ní jen pomalu hledají cestu, MPSV se snaží být průkopníkem v oblasti veřejné správy. Umělá inteligence na ministerstvu pomáhá zrychlovat služby pro občany a zpřístupňovat je více lidem. Navíc pracovníkům umožňuje využívat čas efektivněji.

  • Úřad práce zavedl voicebota Evu, který v call centru obsluhuje okolo 20 hovorů denně
  • AI pomáhá ověřovat nahrané dokumenty, což šetří čas pro zpracování žádosti o dávky
  • zaměstnanci MPSV mají možnost využívat Copilot pro tvorbu textů, a přípravu podkladů
  • chatbot pro úředníky ČSSZ pomáhá s orientací v předpisech a metodikách

Plánuje se také využití AI pro posudkové lékaře, zde ale jen pro shrnutí lékařských zpráv, finální rozhodnutí je pořád pevně v lidských rukou.

Vyžádat vzor mohou pouze předplatitelé. Pokud už předplatitelem jste, prosíme, přihlaste se.

Dotazy v poradně mohou pokládat pouze předplatitelé. Pokud už předplatitelem jste, prosíme, přihlaste se.