Dne 6. 6. 2025 vydala Finanční správa ČR metodický pokyn, který upravuje její spisový řád, konkrétně část o zpracování a potvrzování došlých e-mailových zpráv. Podatelna musí došlou datovou zprávu v e-mailové schránce zaevidovat jako došlý dokument a bez zbytečného odkladu zaslat potvrzení o přijetí zprávy. Pokud jde jen o obecný dotaz, je to dostačující. V případě, že jde o formální podání při správě daní, nebo v obecném správním řízení, pak musí být zpráva navíc autorizována:
- uznávaným elektronickým podpisem
- do 5 dnů po přijetí správním orgánem v listinné formě s vlastnoručním podpisem
- do 5 dnů po přijetí správním orgánem elektronicky nebo ústně do protokolu
E-mailem nelze učinit podání ve věci DPH s výjimkou přihlášky k registraci, oznámení o změně registračních údajů a žádosti o zrušení registrace.
Pokud byla datová zpráva obsahující podání původně zaslána na konkrétní adresu zaměstnance, zaměstnanec ji přepošle na podatelnu. Ta odpoví na zprávu obecným upozorněním, že adresy jednotlivých zaměstnanců nejsou určeny pro příjem datových zpráv obsahujících podání. Podatelna e-mailovou zprávu zaeviduje jako došlý dokument a zašle odesílateli potvrzení o přijetí zprávy. V tomto případě se den podání začíná počítat ode dne, kdy je zpráva přeposlána na podatelnu. Případná lhůta k vyřízení se také počítá ode dne přeposlání do schránky podatelny.
 
					