Občanům je nyní k dispozici nová podoba Portálu občana, který umožňuje online řešení státních služeb. Nový design zjednodušuje procesy, jako je zjištění bodového stavu řidiče nebo získání výpisu z živnostenského či trestního rejstříku. Spravovaný Digitální a informační agenturou (DIA) se uživatelské rozhraní Portálu občana stalo přívětivějším a jednodušším, zároveň se zlepšila přehlednost a propojení datových schránek.
Portál občana nabízí přihlášeným uživatelům přístup k více než 600 službám státu, přičemž téměř 1 milion občanů jej již využívá. Zaznamenali jsme téměř zdvojnásobení počtu uživatelů za poslední rok, což vedlo k rozhodnutí o redesignu portálu. Nová podoba Portálu občana je uživatelsky přívětivější, přehlednější a usnadňuje komunikaci se státem.
Redesign Portálu občana vychází z analýzy webu, zpětné vazby od uživatelů a testování. Nový design respektuje současné trendy webových stránek a aplikací, přičemž využívá moderního design systému pro tvorbu státních webů. Portál je navíc plně přizpůsoben pro mobilní telefony, ačkoli se připravuje i mobilní aplikace, která bude dostupná v lednu v obchodech App Store a Google Play.
Identita občana, sloužící k přihlašování ke státním službám, prošla rovněž proměnou. Připojení datových schránek do Portálu občana, jedné z nejvyužívanějších služeb, bylo zjednodušeno. Nově je možné mít všechny datové schránky na jednom místě bez složitého přihlašování a odhlašování.
Kromě vizuálního redesignu se Portál občana připravuje na zavedení nových služeb. Začátkem roku 2024 bude možné spravovat eDoklady přímo v portálu, což zahrnuje sledování mobilních zařízení s nainstalovanou aplikací eDoklady. Další plánované novinky zahrnují upozornění na změnu bodového konta řidiče, online registraci do systému DROZD, výpis z evidence občanských průkazů a cestovních pasů a možnost odesílání velkých datových zpráv o velikosti až 100 MB.
Veškeré informace o Portálu občana a jeho službách jsou dostupné na nové stránce https://portalobcana.gov.cz/, kde je také možné se do portálu přihlásit.