Vyhláška, která doplňuje novelu zákona o advokacii z července roku 2022, umožní od 1. 7. 2025 advokátům ověřovat elektronické podpisy. Půjde jak o kvalifikovaný a zaručený elektronický podpis, tak o prostý elektronický podpis. V prvním případě advokát musí kontrolovat, že integrita podepsaného dokumentu nebyla porušena a certifikát je důvěryhodný. Ve druhém případě stačí zkontrolovat, jestli je podpis přímo viditelný v dokumentu.
Další podmínky jsou stanoveny pro elektronické dokumenty. Musí mít maximální velikost 50 MB a být ve formátu PDF/A pro dlouhodobé archivování, který zajišťuje neměnnost údajů. V případě dokumentů ve formátu PDF/A-3 musí být přílohy ve formátu pro archivaci dokumentů podle vyhlášky o podrobnostech výkonu spisové služby. Dokument samozřejmě nesmí obsahovat žádný škodlivý kód, který by advokáta mohl ohrozit.
Při ověřování elektronického podpisu stačí k dokumentu připojit doložku s prohlášením o pravosti podpisu včetně otisku dokumentu s legalizovaným podpisem. K tomuto dokumentu advokát přidá svůj kvalifikovaný elektronický podpis a časové razítko. Pak teprve může dokument s doložkou a prohlášením prostřednictvím datového úložiště nebo datové schránky předat klientovi.
 
					